Η ικανότητα ενός οργανισμού να επιτύχει τους στόχους του εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την απόδοση των εργαζομένων – οι εργαζόμενοι που είναι ικανοποιημένοι και παραγωγικοί μπορούν να αποτελέσουν καθοριστικό πλεονέκτημα για την καθοδήγηση ενός οργανισμού προς την επιτυχία. Παρά το γεγονός αυτό, ωστόσο, πολλές εταιρείες θεωρούν ότι είναι δύσκολο να παρακινήσουν τους υπαλλήλους και να βελτιώσουν την απόδοσή τους. Ως διοίκηση, είναι ζωτικής σημασίας να σχεδιάζετε σκόπιμα δομές και υποστηρίξεις στο χώρο εργασίας που μπορούν να βοηθήσουν την ομάδα σας να ευημερήσει.

 

Γιατί είναι σημαντικό να βελτιωθεί η απόδοση των εργαζομένων;

Η μεγιστοποίηση της απόδοσης της ομάδας σας για αποτελεσματικότητα μπορεί να βοηθήσει τον οργανισμό σας να επιτύχει τους στόχους του έγκαιρα και οικονομικά. Η επιτυχία οποιουδήποτε οργανισμού βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην απόδοση των εργαζομένων του—όταν οι εργαζόμενοι είναι παραγωγικοί, αφοσιωμένοι και παρακινημένοι, μπορούν να επιτύχουν πιο εύκολα τους στόχους που τους θέσατε ως διευθυντής.

Όχι μόνο η βελτίωση της απόδοσης των εργαζομένων μπορεί να βοηθήσει τον οργανισμό σας να επιτύχει το όραμά του, αλλά μπορεί να βελτιώσει την ικανοποίηση των εργαζομένων και να μειώσει την εναλλαγή του προσωπικού με την πάροδο του χρόνου. Ενώ το ταλέντο, η εμπειρία και οι δεξιότητες που φέρνουν οι εργαζόμενοι σε έναν ρόλο είναι σημαντικά, αντίθετα, η απόδοση των εργαζομένων σας εξαρτάται από διάφορους παράγοντες.

Συχνά, όταν οι εργαζόμενοι δυσκολεύονται με την απόδοσή τους, υπάρχουν άλλοι εξωτερικοί παράγοντες που οδηγούν σε τέτοιες προκλήσεις που θα πρέπει να αντιμετωπίσετε όπως:

  • Έλλειψη πόρων ή υποστήριξης
  • Παρανόηση του οργανωτικού οράματος
  • Απουσία μετρήσιμων στόχων απόδοσης
  • Ανεπαρκής εργασία ή κατάρτιση δεξιοτήτων
  • Ανεπαρκείς ευκαιρίες ανάπτυξης
  • Λίγες ευκαιρίες για συνεργασία μεταξύ ομάδων
  • Σύγκρουση μεταξύ των μελών της ομάδας

Δεδομένου ότι αυτοί οι παράγοντες βρίσκονται συχνά εκτός του ελέγχου ενός υπαλλήλου, εναπόκειται στους ανωτέρους  να αντιμετωπίσουν τέτοιες προκλήσεις κάνοντας αλλαγές στην κουλτούρα και τα συστήματα του χώρου εργασίας. Ένας τέτοιος  μετασχηματισμού στην επιχείρηση σας μπορεί να είναι ένα περίπλοκο εγχείρημα, μπορεί να είναι απίστευτα αξιόλογο και να σας βοηθήσει να οδηγήσετε την επιχείρηση σας στην επιτυχία.

Αναδιαρθρώνοντας την κουλτούρα του οργανισμού σας ώστε να περιλαμβάνει μηχανισμούς υποστήριξης, ευκαιρίες ανατροφοδότησης, επαγγελματική ανάπτυξη και πολλά άλλα, μπορείτε να βοηθήσετε τους υπαλλήλους να ασχοληθούν με την εργασία τους και να επιτύχουν τους στόχους που τους έχετε θέσει.

Ως οργανωτικός ηγέτης, μπορείτε να εφαρμόσετε διαφορετικές στρατηγικές που μπορεί να βοηθήσουν την ομάδα σας να νιώσει περισσότερη υποστήριξη και έμπνευση για να αποδώσει υψηλές επιδόσεις στους ρόλους της σε καθημερινή βάση. Ενώ οι ιδιαιτερότητες κάθε στρατηγικής μπορεί να εξαρτώνται από τον τύπο του κλάδου στον οποίο ανήκει η επιχείρηση σας  και τις ατομικές ανάγκες των εργαζομένων σας.

Παρακάτω αναφέρουμε μερικές θεμελιώδεις προσεγγίσεις που μπορείτε να ακολουθήσετε για να ενισχύσετε την παραγωγικότητα και το ηθικό.

  1. Αναλύστε μετρήσεις απόδοσης

Μπορεί να είναι δύσκολο να αντιμετωπίσετε την ανεπαρκή απόδοση χωρίς πρώτα να αναγνωρίσετε πού υπάρχουν κενά στη ροή εργασιών της επιχείρησης σας. Για να σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε την απόδοση των εργαζομένων σας, είναι καλή ιδέα να αναλύετε τις μετρήσεις απόδοσης σε τακτική βάση.

  1. Να είστε σκόπιμοι όταν επικοινωνείτε

Οι διευθυντές που επικοινωνούν αναποτελεσματικά μπορούν να οδηγήσουν τους υπαλλήλους να βιώσουν αυξημένη σύγχυση και αποδέσμευση από τους ρόλους τους. Επομένως, για να αποφύγετε τέτοιες προκλήσεις, θα θελήσετε να κάνετε καθήκον σας να επικοινωνείτε αποτελεσματικά, ανεξάρτητα από το τι επικοινωνείτε. Όταν οι εργαζόμενοι κατανοούν τη δουλειά, τα καθήκοντα και τον σκοπό τους, είναι πιο πιθανό να επιτύχουν τους στόχους που τους έχετε θέσει. Να είστε σκόπιμοι όταν κοινοποιείτε πληροφορίες – ξεκινώντας με μια σαφή και εφαρμόσιμη περιγραφή των ευθυνών τους. Αυτό θα σας βοηθήσει να καθορίσετε αναμφισβήτητα τα κριτήρια απόδοσης.

  1. Ενθαρρύνετε την ανατροφοδότηση

Η δημιουργία ευκαιριών ανατροφοδότησης στη ροή εργασίας των υπαλλήλων σας μπορεί να τους βοηθήσει να κατανοήσουν πώς η απόδοσή τους ανταποκρίνεται στις προσδοκίες σας. Αυτές οι ευκαιρίες ανατροφοδότησης θα πρέπει να εμφανίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και να είναι αμοιβαίες—θα πρέπει να ενθαρρύνετε τους υπαλλήλους σας να σας προσφέρουν ανατροφοδότηση για το πώς θα μπορούσατε να τους υποστηρίξετε ή να τους καθοδηγήσετε καλύτερα.

Συγκριτικά, όταν δίνετε σχόλια, ενημερώστε τους υπαλλήλους για τους τομείς στους οποίους διαπρέπουν και όπου μπορεί να χρειαστούν κάποια βελτίωση. Η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος μπορεί να βοηθήσει τόσο εσάς όσο και τους υπαλλήλους σας να λάβετε σαφείς, προσβάσιμες οδηγίες για το πώς μπορείτε να εργαστείτε μαζί για να επιτύχετε στόχους.

  1. Προσφέρετε κίνητρα

Μία από τις καλύτερες μεθόδους για τη βελτίωση της απόδοσης των εργαζομένων είναι μέσω της ενθάρρυνσης τους να είναι πιο αποτελεσματικοί προσφέροντας ανταμοιβές και άλλα οφέλη. Μπορείτε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να προσφέρετε ειδικά κίνητρα για να αναγνωρίσετε πότε οι υπάλληλοί σας έχουν υψηλή απόδοση και παράγουν εξαιρετική δουλειά.

Από τον έπαινο σε ολόκληρο τον οργανισμό έως τα πραγματικά χρηματικά μπόνους, μπορείτε να ενσταλάξετε διαφορετικά προγράμματα κινήτρων που μπορεί να εμπνεύσουν τους υπαλλήλους να αναλάβουν περισσότερη πρωτοβουλία στους ρόλους τους. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσφέρετε επιπλέον άδεια επί πληρωμή, δωροκάρτες, μπόνους,  γεύματα, προγράμματα ευεξίας ή ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης για να δείξετε στους υπαλλήλους σας ότι έχετε επενδύσει στο να παρακινήσετε την επιτυχία τους.

  1. Εκπαιδεύστε και αναπτύξτε την ομάδα σας

Όταν οι εργαζόμενοι λαμβάνουν την απαραίτητη εκπαίδευση για να κατανοήσουν τους ρόλους τους και να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους, είναι πιο πιθανό να εκτελούν τη δουλειά τους με ακρίβεια. Επομένως, θα πρέπει να προσπαθήσετε να εφαρμόσετε ισχυρά προγράμματα κατάρτισης που θα τους προετοιμάσουν να επιτύχουν.

Από εδώ, μπορείτε επίσης να ενθαρρύνετε τη συνεχή ανάπτυξη των εργαζομένων μέσω συμπληρωματικών προγραμμάτων κατάρτισης, επαγγελματικών συνεδριάσεων, συνεδρίων, εργαστηρίων και συστημάτων καθοδήγησης. Αυτές οι τακτικές μπορούν να βοηθήσουν τους υπαλλήλους σας να επεκτείνουν και να ενισχύσουν τα σετ δεξιοτήτων τους, τα οποία με τη σειρά τους μπορούν να τους βοηθήσουν να βελτιώσουν την απόδοσή τους.

Επιπλέον, η επένδυση στην ανάπτυξη ενός εργαζομένου μπορεί να βοηθήσει στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας πίστης και σεβασμού που μπορεί να μειώσει τον κύκλο εργασιών και να αυξήσει τη δέσμευση.

  1. Προωθήστε εσωτερικά

Είναι σύνηθες λάθος για τους διευθυντές και τους ηγέτες των επιχειρήσεων να αναζητούν εξωτερικούς υποψηφίους έναντι εσωτερικών υποψηφίων υψηλής ειδίκευσης όταν ανοίγει μια θέση. Η προοπτική της προαγωγής μπορεί να είναι ένα απίστευτα αποτελεσματικό κίνητρο για τους υπαλλήλους να βελτιώσουν την απόδοσή τους και να μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητά τους για την επίτευξη των οργανωτικών στόχων.

Επομένως, μην παραβλέπετε το τρέχον προσωπικό σας όταν αναζητάτε έναν υποψήφιο για την πλήρωση μιας ανώτερης θέσης—όχι μόνο οι ήδη εκπαιδευμένοι υπάλληλοι του οργανισμού σας κατανοούν την αποστολή, τις αξίες και τους στόχους σας, αλλά η προαγωγή μπορεί να χρησιμεύσει ως η απόλυτη ανταμοιβή για εξαιρετική απόδοση. Με τη δυνατότητα για επαγγελματική ανέλιξη να διακυβεύεται, οι υπάλληλοί σας ενδέχεται να αναλάβουν δράση και να βελτιώσουν την εργασία τους.

  1. Αγκαλιάστε την ευελιξία

Οι εργαζόμενοι συχνά εκτιμούν ιδιαίτερα την ευελιξία στους ρόλους τους. Η προσφορά ευέλικτων προγραμμάτων εργασίας και επιλογών τηλεργασίας στους υπαλλήλους σας μπορεί να τους βοηθήσει να είναι πιο παραγωγικοί συνολικά και να καλλιεργήσουν μια αίσθηση εμπιστοσύνης μεταξύ του προσωπικού σας. Ενώ πολλοί διευθυντές πιστεύουν ότι οι εργαζόμενοι είναι λιγότερο παραγωγικοί όταν εργάζονται χωρίς παρακολούθηση από το σπίτι, αυτή είναι μια κοινή παρανόηση.

Όταν οι εργαζόμενοι δεν χρειάζεται να σπαταλούν χρόνο στις μετακινήσεις τους ή να παραλείπουν τη δουλειά τους για ασθένεια ή μεσημεριανά ραντεβού, μπορούν να διατηρήσουν τα επίπεδα ενέργειας, τη δέσμευση και την παραγωγικότητά τους με τρόπο που διαφορετικά μπορεί να μην είναι εφικτό. Επομένως, προσπαθήστε να αγκαλιάσετε την ευελιξία με τους υπαλλήλους σας για να τους επιτρέψετε να μεγιστοποιήσουν το χρόνο τους—θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερα επίπεδα απόδοσης συνολικά.

  1. Βρείτε λύσεις τεχνολογίας

Μέρος της βελτίωσης της απόδοσης των εργαζομένων είναι η ενδυνάμωση τους να κάνουν τη δουλειά τους αποτελεσματικά. Εάν οι εργαζόμενοι έχουν στη διάθεσή τους τα κατάλληλα εργαλεία για να πετύχουν, συχνά παίρνουν την πρωτοβουλία να το κάνουν. Επομένως, θα πρέπει να αναζητήσετε ενεργά τεχνολογικές λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν τους υπαλλήλους σας να κάνουν τη δουλειά τους πιο γρήγορα, ευκολότερα και καλύτερα.

Ανάλογα με το λογισμικό ή το υλικό στο οποίο έχει πρόσβαση αυτή τη στιγμή η ομάδα σας, η αλλαγή της τεχνολογίας που χρησιμοποιείτε στις διαδικασίες του οργανισμού σας μπορεί να οδηγήσει σε αναθεώρηση της απόδοσης. Επιπλέον, δεδομένου ότι οι νέες τεχνολογίες αναπτύσσονται πάντα, θα πρέπει να ενημερώνεστε για τους διαφορετικούς μηχανισμούς που διατίθενται στον κλάδο σας που μπορούν να βελτιώσουν την καθημερινή απόδοση των εργαζομένων σας.

  1. Διαχείριση Άγχους

Η παροχή υποστήριξης για τη διαχείριση του άγχους και την αποτροπή της εξάντλησης είναι κρίσιμη για τη διατήρηση της παραγωγικότητας και της υγείας των εργαζομένων.

  1. Δημιουργία Θετικού Εργασιακού Περιβάλλοντος

Ένα φιλικό, υποστηρικτικό και συμπεριληπτικό περιβάλλον μπορεί να ενισχύσει την ευημερία και τη δέσμευση των εργαζομένων.

Η μεγιστοποίηση της ικανοποίησης και της παραγωγικότητας των εργαζομένων αποτελεί θεμέλιο λίθο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Οι 10 στρατηγικές που αναφέρθηκαν προσφέρουν ένα ισχυρό πλαίσιο για την επίτευξη αυτών των στόχων, αλλά είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι υπάρχουν πολλές άλλες πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε επιχείρησης.

Κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και οι ανάγκες της μπορεί να διαφέρουν σημαντικά. Για να εντοπίσουμε ποιες στρατηγικές και πρακτικές είναι οι πλέον κατάλληλες για την επιχείρησή μας, είναι συχνά απαραίτητη η συμβουλή ενός εξειδικευμένου συμβούλου. Ένας ειδικός μπορεί να αναλύσει τις συγκεκριμένες συνθήκες και προκλήσεις που αντιμετωπίζει η επιχείρησή σας και να προτείνει προσαρμοσμένες λύσεις που θα μεγιστοποιήσουν τα οφέλη.

Συνεπώς, η συνεργασία με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο μπορεί να προσφέρει την απαραίτητη καθοδήγηση και υποστήριξη για την ανάπτυξη και την εφαρμογή στρατηγικών που θα ενισχύσουν την ικανοποίηση και την παραγωγικότητα των εργαζομένων μας. Με αυτόν τον τρόπο, θα είμαστε σε θέση να δημιουργήσουμε ένα πιο αποδοτικό και ικανοποιητικό εργασιακό περιβάλλον, οδηγώντας την επιχείρησή μας προς τη βιώσιμη ανάπτυξη και την επιτυχία.

 

Θανάσης Καρμίρης

Payroll Manager