Κάθε φορά που βγαίνει ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ, οι αιτήσεις πέφτουν σαν βροχή. Επιχειρηματίες, startuppers και επαγγελματίες τρέχουν να προλάβουν τις προθεσμίες, να μαζέψουν δικαιολογητικά, να βρουν σύμβουλο, να καταλάβουν τι ακριβώς ζητάνε πάλι και –αν προλάβουν– να πατήσουν “υποβολή” πριν εξαντληθεί ο προϋπολογισμός. Αυτό όμως είναι λάθος. Μεγάλο λάθος. Η ουσιαστική προετοιμασία για ένα χρηματοδοτικό […]
100.000€ Κέρδη, 2 Εργαζόμενοι, 3 Χώρες: Πού Σε Σκίζει η Εφορία και Πού Χτίζεις Περιουσία;
Πόσα πραγματικά σου μένουν όταν η εταιρεία σου βγάζει 100.000€ καθαρά; Και τι διαφορά κάνει αν είσαι στην Αθήνα, στο Λονδίνο ή στο Ντουμπάι; Στην εποχή της ψηφιακής επιχειρηματικότητας και της παγκοσμιοποίησης, το πού στήνεις την έδρα σου μπορεί να είναι πιο σημαντικό απ’ το πώς δουλεύεις. Με αφορμή μια απλή αλλά αποκαλυπτική φορολογική άσκηση […]
Αναδομώντας την Επιχείρηση: Πότε, Πώς και Γιατί να Κάνετε τη Μεγάλη Αλλαγή
Η εσωτερική αναδιοργάνωση μιας επιχείρησης είναι μια διαδικασία που μπορεί να καθορίσει το μέλλον της. Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον, η ικανότητα μιας εταιρείας να προσαρμόζεται και να εξελίσσεται δεν είναι απλώς επιθυμητή – είναι απαραίτητη. Ωστόσο, η απόφαση για μια ολική αναδιοργάνωση δεν είναι απλή. Πότε πρέπει να γίνει αυτή η κίνηση; Πώς […]
Τι είναι τα Αναδρομικά και πως υπολογίζονται;
Μεγάλη μερίδα πολιτών και κυρίως εργαζόμενοι του δημοσίου τομέα, συνταξιούχοι και δικαιούχοι διαφόρων επιδομάτων (π.χ. άνεργοι ή/και πολύτεκνοι) πολλές φορές δικαιούνται αναδρομικά ποσά που προκύπτουν από παρελθοντικά λάθη ή καθυστερήσεις. Στο άρθρο αυτό θα εξετάσουμε τί είναι τα αναδρομικά και θα δούμε μερικά απλά παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο υπολογίζονται. Αναδρομικά: Τι εννοούμε με […]
Τι είναι το “Scale-up” και πώς διαφέρει από την απλή ανάπτυξη μιας επιχείρησης;
Όταν ακούς τη λέξη “ανάπτυξη” για μια επιχείρηση, ίσως σκέφτεσαι κάτι απλό: μια εταιρεία που μεγαλώνει λίγο λίγο. Για παράδειγμα, κερδίζει περισσότερους πελάτες, ανοίγει άλλο ένα κατάστημα ή προσλαμβάνει νέους υπαλλήλους. Αυτό είναι το παραδοσιακό μονοπάτι για την ανάπτυξη. Αλλά υπάρχει κι ένα άλλο επίπεδο: το “scale-up”. Μπορεί να ακούγεται πιο σύνθετο, αλλά στην πραγματικότητα […]
Απομακρυσμένη εργασία: Παρακολούθηση και αποτελεσματική αξιολόγηση της απόδοσης
Σαφείς Στόχοι Θέστε σαφείς στόχους και προσδοκίες για κάθε μέλος της ομάδας. Αυτή η σαφήνεια σάς επιτρέπει να μετράτε την απόδοση σε σχέση με αυτά τα σημεία αναφοράς. Η θέσπιση στόχων SMART παρέχει ένα πλαίσιο που διευκολύνει την απομακρυσμένη παρακολούθηση της απόδοσης. Τα τακτικά meeting για να συζητήσετε αυτούς τους στόχους μπορεί να σας βοηθήσουν […]
Αναπτύξτε την Επιχείρησή σας Σαν Αφεντικό: Τα Βήματα για Εκρηκτική Αύξηση Πωλήσεων
Σήμερα, το να επιδιώκει κανείς την επιχειρηματική ανάπτυξη είναι κάτι παραπάνω από φιλοδοξία — είναι η επιβίωση σε έναν κόσμο όπου οι ανάγκες αλλάζουν διαρκώς και η τεχνολογία μεταμορφώνει την αγορά μέρα με τη μέρα. Αν αναρωτιέστε πώς μπορείτε να αυξήσετε τις πωλήσεις και να βελτιώσετε την εικόνα της επιχείρησής σας με σταθερά βήματα, σας […]
Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες προβάλλουν, προσλαμβάνουν και διαχειρίζονται το ανθρώπινο δυναμικό.
Το HR είναι ένα τμήμα με αρνητική φήμη. Συνήθως έχει λίγους πόρους εκτός από το καταπονημένο προσωπικό, την βαρετή τεχνολογία και τους σωρούς των εγχειριδίων των εργαζομένων. Οι ταλαιπωρημένοι υπεύθυνοι προσλήψεων πρέπει να ταξινομήσουν σε ομάδες αιτήσεις υποψηφίων που ξεπερνούν κατά πολύ τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας. Για παράδειγμα, η Johnson & Johnson (J&J), μια εταιρεία […]
Τα Οικονομικά της Προσφοράς και Ζήτησης: Απλές Επεξηγήσεις
Η προσφορά και η ζήτηση αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των οικονομικών επιστημών και είναι οι δύο βασικές δυνάμεις που καθορίζουν τις τιμές των αγαθών και των υπηρεσιών σε μια αγορά. Όποιος θέλει να κατανοήσει τις βασικές αρχές της οικονομίας πρέπει να εξοικειωθεί με αυτούς τους δύο παράγοντες, καθώς επηρεάζουν όχι μόνο την τιμολόγηση αλλά και τη […]
Αποχώρηση Εργαζομένου Χωρίς Προειδοποίηση: Ηθική στον χώρο εργασίας
Εργασιακή ηθική: Επαγγελματικός τρόπος αποχώρησης από εταιρεία Κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της καριέρας μας, όλοι τουλάχιστον μία φορά πρέπει να στείλουμε αυτήν την επιστολή παραίτησης. Θα μπορούσε να είναι για διάφορους λόγους, όπως η μετακόμιση σε άλλη εταιρεία, η συνταξιοδότηση ή η έναρξη ανεξάρτητης επιχειρηματικής ενασχόλησης. Ανεξάρτητα από το ποιος είναι ο λόγος, η […]
Αντιμετωπίζετε ευαίσθητα ζητήματα σχέσεων με τους εργαζομένους. Πώς μπορείτε να καλλιεργήσετε την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία με το HR;
Ανοίξτε διάλογο Για να καλλιεργήσετε εμπιστοσύνη με το HR, ξεκινήστε ανοιχτό διάλογο. Ξεκινήστε εκφράζοντας τις ανησυχίες σας ξεκάθαρα και με σεβασμό, επιτρέποντας στους επαγγελματίες ανθρώπινου δυναμικού να κατανοήσουν την άποψή σας. Θυμηθείτε, ο ρόλος του HR είναι να ακούει και να παρέχει καθοδήγηση, όχι να παίρνει θέση. Με το να είστε διαφανής σχετικά με τις […]
Crowdsourcing: Η Δύναμη του Πλήθους στην Επιχειρηματική Καινοτομία
Το crowdsourcing είναι μια μέθοδος επίλυσης προβλημάτων και συλλογής ιδεών ή δεδομένων, η οποία βασίζεται στη συλλογική συνεισφορά ενός μεγάλου αριθμού ατόμων, συνήθως μέσω του διαδικτύου. Αντί να ανατίθεται μια εργασία σε έναν συγκεκριμένο υπάλληλο ή μια ομάδα, η εργασία ή το πρόβλημα παρουσιάζεται σε ένα ευρύ κοινό, το οποίο προσκαλείται να συμμετάσχει εθελοντικά ή […]
Ρυθμιστικό Πλαίσιο Απασχόλησης Διανομέων
Όροι Αμοιβής – ΣΣΕ Τουριστικών και Επισιτιστικών Καταστημάτων Π.Κ. 11/13-6-2023 Οι βασικοί μισθοί των πλήρως απασχολουμένων διανομέων των υπαγομένων στην παρούσα καταστημάτων ορίζονται σε 822,00 ευρώ. Οι έγγαμοι διανομείς και των δύο περιπτώσεων I και II καθώς και οι αναφερόμενοι στο άρθρο 20 του Ν.1849/1989 , υπαγόμενοι στην παρούσα δικαιούνται επιδόματος γάμου 10% επί του […]
Απομακρυσμένη εργασία και οι προκλήσεις στη κουλτούρα του οργανισμού σας
Η απομακρυσμένη εργασία έχει γίνει ολοένα και πιο διαδεδομένη, ειδικά μετά την πανδημία COVID-19, και φέρει μαζί της μια σειρά από πλεονεκτήματα και προκλήσεις που επηρεάζουν την κουλτούρα των οργανισμών. Μία από τις κύριες προκλήσεις είναι η επικοινωνία και η συνεργασία. Η έλλειψη φυσικής παρουσίας μπορεί να δυσκολέψει την άμεση επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ […]
Αυτοαπασχολούμενοι: Παροχές Μητρότητας
Μείωση εισφορών κατά 50%. Για τις γυναίκες ελεύθερους επαγγελματίες που ασφαλίζονται στον ΕΦΚΑ, παρέχεται μείωση κατά 50% των εισφορών κλάδου κύριας σύνταξης που τις βαρύνουν κατά τους πρώτους 12 μήνες που έπονται εκείνου της γέννησης κάθε παιδιού. Στην περίπτωση δε, που θα υπάρξει νέος τοκετός πριν από την λήξη του πρώτου 12μηνου τότε θα […]
Αναβάθμιση Στρατηγικής Επικοινωνίας: Πώς να Επιτύχετε Μεγαλύτερη Αποτελεσματικότητα και Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα στην Επικοινωνία σας
Αναμφισβήτητα η σωστή επικοινωνία και η στόχευση σε συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς αποτελούν για μια επιχείρηση συγκριτικό πλεονέκτημα. Πως όμως μπορεί να επιτευχθεί αυτό; Ποια είναι τα βήματα που απαιτούνται για να αναβαθμίσει μια επιχείρηση την επικοινωνιακή στρατηγική της; Η επικοινωνία είναι μια βασική δεξιότητα για κάθε οργανισμό. Ωστόσο, οι στρατηγικές επικοινωνίας δεν είναι στατικές […]
Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν την αξία της επωνυμίας σας
Η ενστικτώδης αντίδραση των πελατών σας προς την επωνυμία σας είναι ισχυρή. Μπορεί να επιφέρει ή να καταστρέψει μια πώληση, να δημιουργήσει χρόνια αφοσίωσης ή να είναι ο λόγος που θα προτείνουν την επωνυμία σας σε οποιονδήποτε γνωρίζουν. Και με τους πελάτες να ξοδεύουν 20-40% περισσότερο σε επωνυμίες με τις οποίες έχουν αλληλοεπιδράσει στα social […]
Ανάπτυξη Νέων Αγορών: Προκλήσεις και Ευκαιρίες σε Αναδυόμενες Αγορές και Στρατηγικές για Επιτυχή Είσοδο σε Νέους Τομείς
Η εξερεύνηση νέων αγορών μοιάζει με την έναρξη μιας εκστρατείας σε αχαρτογράφητη περιοχή. Είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι γεμάτο με απεριόριστες ευκαιρίες, αλλά και με πιθανές παγίδες. Τόσο για έναν έμπειρο επιχειρηματία όσο και για μια ανερχόμενη startup, η είσοδος σε νέες αγορές μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι για την εταιρεία. Ωστόσο, η επιτυχία σε αυτές […]
Η διαδικασία οικειοθελούς αποχώρησης σύμφωνα με τον Ν. 5053/2023
Ισχύον καθεστώς Καταγγελία σύμβασης από το μισθωτό: Η παραίτηση μπορεί να γίνει ρητά ή σιωπηρά και στην περίπτωση της δεν οφείλεται αποζημίωση, σε κάθε περίπτωση, όμως, ο εργαζόμενος, κατά την αποχώρησή του δικαιούται, εφόσον δεν έχει λάβει την ετήσια άδειά του, αποζημίωση μη ληφθείσας αδείας και επιδόματος αδείας, καθώς και των πάσης οφειλομένων δεδουλευμένων αποδοχών […]
Γιατί είναι σημαντικό το ψηφιακό μάρκετινγκ για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις;
Η έναρξη μιας νέας επιχείρησης δεν είναι εύκολη υπόθεση. Όταν οι μικρές επιχειρήσεις ξεκινούν, το πρώτο πράγμα στο οποίο συχνά επικεντρώνονται είναι πώς θα βάλουν την πρώτη ομάδα πελατών τους να περάσει την πόρτα. Οι νεοσύστατες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν πολλές διαφορετικές προκλήσεις κατά τα αρχικά στάδια. Μια πρόκληση, ειδικότερα, είναι να αποκτήσουν όνομα και να ανταγωνιστούν […]